Com crear una llista personalitzada a Excel?

Les llistes personalitzades són molt útils i ens ajuden a guanyar productivitat quan hem d’escriure una llista de valors que sempre van seguits.

Si per exemple hem d’escriure els dies de la setmana, en tenim prou amb escriure’n un, “dilluns”, per exemple situar el cursor a la cantonada inferior dreta de la cel·la on hem escrit “dilluns” i el punter se’ns convertirà en una creu. Cliquem el botó esquerra del ratolí i arrosseguem cap a la dreta o cap a vall (en funció d’on vulguem escriure la resta de dies) i automàticament Excel anirà escrivint la resta de dies “dimarts”, “dimecres”, “dijous”….

Això és possible perquè Excel té els dies de la setmana com a una llista personalitzada per defecte. Però a banda de les que acostumen a venir per defecte (mesos de l’any, etc.), podem crear llistes personalitzades pròpies.

Per fer-ho hem d’anar a Fitxer-Opcions-Avançades-Edita les llistes personalitzades

Un cop aquí ens apareixerà aquest quadre on a la part esquerra hi figuren les llistes personalitzades que tenim actualment.

A la part dreta tenim el requadre Entrades de llista on podem escriure els valors de la llista que vulguem crear (a l’exemple posarem les estacions de l’any). Un cop escrits tots els valors premem el botó Afegeix i automàticament tindrem la llista personalitzada creada.

Ara si escrivim el nom d’alguna de les estacions i fem el procés que hem descrit a l’inici, automàticament ens escriurà la resta.

El valor final enllaça amb el valor inicial

Quan arrosseguem una cel·la que conté un valor d’una llista personalitzada, el darrer valor enllaça amb el primer. És a dir, en l’exemple que hem comentat abans, si arrosseguem “hivern”, la propera cel·la serà “primavera”.

En cas que arrosseguem més cel·les del nombre total de valors que hi ha, anirà seguint el cicle, repetint valors tants cops com sigui necessari.

Feu un comentari